Miks vajab iga ettevõte töökeskkonnaspetsialisti?

Tänapäeva töökeskkond on palju enamat kui lihtsalt töö tegemise koht – see on keskkond, kus peab olema tagatud töötajate ohutus, tervis ja heaolu. Siin tulebki mängu töökeskkonnaspetsialist, kelle rolli ei saa alahinnata, sõltumata ettevõtte suurusest või tegevusvaldkonnast.

1. Seadusest tulenev kohustus

Töökeskkonnaspetsialisti määramine ei ole pelgalt hea tava – see on seadusest tulenev nõue. Töötervishoiu ja tööohutuse seaduse kohaselt peab tööandja määrama töökeskkonnaalase pädevusega isiku, kes korraldab tööohutuse ja töötervishoiu alast tegevust ettevõttes. Selleks ongi  töökeskkonnaspetsialist. Eirates seda nõuet, seab ettevõte end ohtu nii rahaliselt (trahvid) kui ka mainekahju mõttes.

2. Töötajate turvalisus ja tervis

Töökeskkonnaspetsialisti üks olulisemaid ülesandeid on aidata ennetada tööõnnetusi ja kutsehaigusi. Spetsialist tuvastab riskid, viib läbi ohutusalaseid juhendamisi ja koolitusi ning aitab kujundada töökeskkonna, kus töötajad tunnevad end turvaliselt. Turvaline töökeskkond tähendab ka väiksemat töölt puudumise määra ning suuremat töötajate rahulolu ja lojaalsust.

3. Riskianalüüsi ja tegevusplaanide koostamine

Iga ettevõte peab omama ajakohast riskianalüüsi ja tegevusplaani, mille alusel hinnatakse töökohtadega seotud ohte ning määratakse meetmed nende vältimiseks. Töökeskkonnaspetsialist omab oskusi ja kogemusi, et neid dokumente korrektselt koostada, ajakohastada ja rakendada.

4. Õnnetuste ja insidentide uurimine

Kui ettevõttes juhtub tööõnnetus või avastatakse ohutuse rikkumine, on just töökeskkonnaspetsialist see, kes osaleb juhtumi uurimisel, analüüsib põhjused ja koostab soovitused edaspidiseks vältimiseks. Nii saab iga juhtumit kasutada õppimise võimalusena, mitte ainult halva üllatusena.

5. Kokkuhoid – jah, ka rahaline

Kuigi töökeskonnaspetsialisti palkamine võib tunduda lisakuluna, aitab töökeskkonnaspetsialist tegelikult hoida kokku kulusid, mis kaasnevad tööõnnetuste, haigestumiste, trahvide või töötajate suure käibega. Ennetus on alati odavam kui tagajärgede likvideerimine.


Kokkuvõtteks:
Töökeskkonnaspetsialist ei ole lihtsalt “paberite korras hoidja”, vaid ettevõtte turvalise ja jätkusuutliku toimimise võtmeisik. Tema panus võib otseselt mõjutada töötajate heaolu, ettevõtte mainet ja isegi kasumlikkust. Kui sinu ettevõttes veel töökeskkonnaspetsialisti ei ole, siis võib just nüüd olla õige aeg see samm astuda.


Kui soovid teada, kuidas leida oma ettevõttele sobiv töökeskkonnaspetsialist või soovid nõustamist tööohutuse korraldamisel, võta meiega ühendust! Aitame sul luua turvalise ja tõhusa töökeskkonna.

tooohutus.ee – Sinu partner turvalises töökeskkonnas.


Eelmine
Kuidas valida ja hinnata isikukaitsevahendeid?
Järgmine
Suve Algus – Õige Aeg Kontrollida Esmaabivahendeid ja Märgistust